Współautorką tego wpisu jest dr Aneta Wala
Już za kilka dni wejdzie w życie nowelizacja ustawy Pzp. W jej ramach została dokonana specyficzna implementacja regulacji dyrektyw zamówieniowych odnoszących się do zapobiegania konfliktom interesów. Specyficzna, gdyż próżno szukać w znowelizowanej ustawie Pzp terminu "konflikt interesów", mimo że w dokumencie JEDZ, który będzie wypełniany w prawie każdym postępowaniu o udzielenie zamówień publicznych, każdy wykonawca będzie musiał udzielić odpowiedzi na pytanie, „Czy wie o jakimkolwiek konflikcie interesów spowodowanym jego udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia?" Warto zatem zapoznać się z orzeczeniem TSUE z dnia 12 marca 2015 r. w sprawie C-538/13 eVigilio, w którym Trybunał wskazuje mechanizmy skutecznego kwestionowania sytuacji występowania konfliktu interesów oraz zasadę odwróconego ciężaru dowodu w zakresie wykazania konfliktu interesów. Omówienie tego orzeczenia przygotowała Aneta Wala i było ono pierwotnie opublikowane w nr 14 Zamawiającego.
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
Omawiamy wyroki Trybunału Sprawiedliwości UE i ich wpływ na wykładnię prawa zamówień publicznych w Polsce. Śledzimy i komentujemy proces legislacyjny w Unii Europejskiej. Odnosimy się do aktualnych zagadnień polskiego orzecznictwa.
Zamieszczamy tu linki do artykułów prasowych poświęconych prawu zamówień publicznych - tych wyłącznie naszego autorstwa, jak i takich, w których komentujemy rzeczywistość prawną wraz z innymi ekspertami. Zobacz »