Autorem tego wpisu jest Piotr Kunicki.
W dniu 29 lutego 2012 r. odbyło się zamknięte spotkanie eksperckie zorganizowane przez Fundację im. Kazimierza Pułaskiego na temat „Uwolnienia europejskiego rynku zbrojeniowego: konsekwencje wprowadzenia dyrektywy 2009/81”. W spotkaniu tym brałem udział z ramienia kancelarii Wierzbowski Eversheds. Wnioski z dyskusji będą omówione publicznie z udziałem ekspertów w dniu 27 marca 2012 r. w Bibliotece Publicznej M.St. Warszawy przy ul. Koszykowej 26/28 w Warszawie (termin do potwierdzenia z Fundacją). Już teraz zapraszam na to kolejne spotkanie.
/aktualizacja z 29 marca 2012 r. Spotkanie organizowane przez Fundację im. K. Pułaskiego odbędzie się we wtorek 3 kwietnia 2012 r. o godz. 17:00.
Autorem tego artykułu jest Witold Sławiński.
20 grudnia 2011 r., przyjęte zostały propozycje Komisji Europejskiej związane z unijną reformą zamówień publicznych. Reforma ma objąć nie tylko Dyrektywę 2004/18/EC (tzw. zamówienia „klasyczne” na roboty publiczne, dostawy i usługi), ale również Dyrektywę 2004/17/EC (zamówienia sektorowe). Istotnym novum będzie przyjęcie dyrektywy o koncesjach, które do tej pory nie były kompleksowo skodyfikowane na poziomie wspólnotowym.
Kończy się Prezydencja Polski w UE. Dalsze reformy unijnego prawa zamówień publicznych będą kontynuowane przez Danię, która – co ciekawe – ma się szczególnie koncentrować na tzw. zielonym wzroście gospodarczym jako modelu dla Europy (informacja o „zielonych rozwiązaniach w gospodarce unijnej” za „Wiadomości TVP 1” z 14 grudnia 2011 r.).
Autorką tekstu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Reforma unijnego prawa zamówień publicznych jest już tylko kwestią czasu (pisaliśmy o tym wielokrotnie na blogu). Ostatnio potrzebę zmian wyeksponował dobitnie Parlament Europejski (PE). W tym duchu członkowie PE przyjęli rezolucję wzywającą do reformy prawa zamówień publicznych. Jakie kierunki reform zostały zaakcentowane?
- Nowe kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej (nie tylko najniższa cena,
ale też kryteria środowiskowe czy innowacyjność). - Uwypuklenie roli małych i średnich przedsiębiorców.
- Podział zamówienia na części.
- „Paszport zamówieniowy”.
Autorką wpisu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Autorem tego artykułu jest Michał Drozdowicz.
Byłem wczoraj w Brukseli na konferencji Komisji Europejskiej dotyczącej planowanej
- a w zasadzie już przygotowywanej - modernizacji europejskiego prawa zamówień publicznych. Dyskusja i poglądy wymieniane tak w sali konferencyjnej, jak i w kuluarach były gorące, aktywne i inspirujące. Czy potrzebujemy rewolucji, czy ewolucji w prawie unijnym?
Z „Green public procurement” (GPP) czyli zielonymi zamówieniami jest trochę tak jak z Yeti: „wszyscy o nich mówią, ale nikt (jeszcze) w praktyce ich nie widział”. Choć ostatnio sytuacja trochę się zmienia.
Autorką jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
„Zamówienia publiczne stanowią ok. 17% PKB Unii Europejskiej. W celu ponownego ożywienia gospodarki i stworzenia nowych miejsc pracy, w szczególności w okresie panującego kryzysu, niezbędne jest jak najlepsze wykorzystanie tych 17%” (komunikat prasowy IP/11/88). Tak w skrócie brzmi „mission statement” Komisji Europejskiej, która z początkiem roku podjęła decyzję o modernizacji europejskiego rynku zamówień publicznych. A tak na marginesie, 17% to naprawdę dużo jak na jeden sektor.
Autorką tekstu jest dr Aleksandra Kunkiel-Kryńska
Możesz zaprenumerować ten blog. Wpisz adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę.
Omawiamy wyroki Trybunału Sprawiedliwości UE i ich wpływ na wykładnię prawa zamówień publicznych w Polsce. Śledzimy i komentujemy proces legislacyjny w Unii Europejskiej. Odnosimy się do aktualnych zagadnień polskiego orzecznictwa.
Zamieszczamy tu linki do artykułów prasowych poświęconych prawu zamówień publicznych - tych wyłącznie naszego autorstwa, jak i takich, w których komentujemy rzeczywistość prawną wraz z innymi ekspertami. Zobacz »